Znajomość oprogramowania to jeszcze nie wszystko.
   Inaczej przygotowuje się pracę na sito, inaczej na offset. Jedni chcą pracę rozbarwioną, inni w kompozycie. Można robić kolorowe magazyny, całostronicowe reklamy czy plakaty, ale naprawdę dobrze złożyć prostą czarną książkę potrafią tylko wybrańcy Boga. Spytaj starego redaktora technicznego, jeśli nie wierzysz.

wróć

Nie tylko teoria

Uczymy jednych z najpopularniejszych programów w branży i na pewno bardzo reprezentatywnych, ale nie wiadomo, w czym przyjdzie Państwu docelowo pracować. Może będą to inne wersje, a może zupełnie inny zestaw oprogramowania? Pocieszające jest, że już dawno wszystko wymyślono, a pożądane efekty profesjonaliści potrafią osiągnąć nawet na starociach. Najnowsze wersje programów ułatwiają nam tylko zadanie (praktycznie jedynym argumentem za dostatecznie nową wersją programu jest, aby fonty były obsługiwane poprawnie).

Poznając po jednym programie z trzech głównych działów – do bitmapy, wektorów i składu – poradzicie sobie w każdym innym. Jedynie opcje będą pochowane po innych miejscach w menu. Stąd staramy się Państwu przekazać trochę szerszą wiedzę niż tępe wciskanie odpowiednich przycisków.

Same programy, to jedno, ich praktyczne wykorzystanie to drugie. I to jest dopiero umiejętność wykonywania zawodu. Poznacie więc tajniki skanowania, szparowania, pracy na warstwach, z maskami i profilami barwnymi. Pokażemy jak ułatwiać sobie życie akcjami i stylami. Dowiecie się też, co to jest teoria koloru. No i oczywiście poznacie gruntownie zasady zamykania pracy, czyli drukowania jej do PostScriptu, co jest czynnością kończącą każde zlecenie.

W trakcie kursu nauczycie się rysować loga (ich projektowaniem na razie niech się zajmą specjaliści), robić fotomontaże, łamać strony czasopism, wykonywać reklamy całostronicowe a nawet wykrojniki. Dowiecie się też, co zrobić z pracą wykonaną przez kogoś w innym programie.

Strona główna
główna
kurs DTP
teoria
praktyka
aktualności
kontakt
materiały
czy wiesz że
słownik
linki

2004 © Gemma